tandställning?!

Hej alla! Häromdan var jag hos tandläkaren för att kolla om jag behövde tandställning, och de sa att jag kunde få det gratis om jag ville, men det var inget större behov av det. Jag har överbett och även lite snea tänder. Jag har funderat på detta så mycket nu så jag tror min hjärna ska gå sönder! Har också googlat en massa och kommit fram till det ena och det andra.
 
Som det ser ut just nu så tror jag att jag vill ha tandställning. Men isåfall hade jag velat ha en vit som inte syns lika mycket, då jag är rädd att jag inte kommer passa i tandställning. Det kostar dock extra, men jag tror det är värt det!
Jag är lite rädd för smärtan dagarna efter man sättit in tandställningen! Men jag tror inte det är så farligt som alla säger?? Alltså usch för mig är detta ett sjukt stort beslut av någon anledning, jag kommer ju ändå ha den i munnen i 1,5 - 2 år. Men jag tror det kommer gå bra.
 
Någon som har lite erfarenhet av tandställning som vill dela med sig av det? :)
 
 
Postat av: Vilma

Hej, jag är 14 år och har tandställning, har haft det i ett halvår nu. Det är klart att du ska ha det, för att jag lovar att det är värt det. Jobbigt den första veckan då man inte kan äta normalt men efter det känner man inte av den och det är inte heller något man tänker på. Om du inte har tandställning och tackar nej, kommer du ångra dig sen. Så farligt är det faktiskt inte. :)) kramar

2014-10-23 @ 17:25:02
Postat av: Erika

Vilken fin blogg du har Matilda!!! Super fin verkligen.
Jag tänkte bara fråga om just duu skulle kunna kommentera vad du tycker om min nya sminkvideo på youtube.. Skulle betyda jätte jätte mycket för mig! Kram
https://www.youtube.com/watch?v=ctARE6yMMnQ

Svar: Tack! :)
matiiildaa.blogg.se

2014-10-23 @ 18:09:12
URL: http://erikaerikssons.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: