Tankar inför gymnasiet

 
Då var det redan sista kvällen på detta sommarlovet.. Känns så overkligt, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Sommaren har bara flygit iväg och det är otroligt skrämmade då allt gått så himla snabbt. Jag har så många blandade känslor just nu; jag är nervös, taggad, lite ledsen men också lite glad. Jag bara älskar sommaren och friheten man har så det känns så himla konstigt att det är slut och att jag får vänta 10 månader till nästa gång. Inte nog med att skolan börjar, jag ska helt enkelt börja gymnasiet.
 
Just nu känner jag bara att jag vill vara hemma och låta allting vara eftersom att det är så extremt många utmaningar som väntar. Men samtidigt vill jag anta utmaningarna och se fram emot allt nytt. Det är så otroligt många frågetecken runt mig just nu, vilka kommer gå i min klass? Hur kommer lektionerna vara? Vilka lärare ska jag ha? Kommer jag trivas? Kommer jag orka allt? Vad kommer hända under dessa tre åren? Det tar aldrig slut. Förhoppningsvis får jag svar på dem flesta frågorna imorgon.
 
Jag kände bara att jag var tvungen att skriva lite hur jag känner eftersom jag har så mycket känslor inom mig. Allt kommer säkert bli bra i slutändan, men jag vill veta det säkert NU. 
Hoppas ni får en fortsatt bra kväll, kram!
Postat av: Margarete Skeppstedt

Först och främst, jättefin blogg!

Kan inte säga att jag känner igen mig i det du skriver eftersom jag själv inte gått ut 9:an och inte har en aning om hur det känns. Men jag hoppas verkligen att det går bra för dig! Lycka till med allt, verkligen! Styrkekramar<33

Svar: Tack så mycket! <3
matiiildaa.blogg.se

2015-08-16 @ 22:09:02
URL: http://margaretes.for.me
Postat av: Emilia

Åhh känner precis som dig då första gymnasiedagen är för mig imorgon med! Kram <3

Svar: Hoppas det gick bra för dig! <3
matiiildaa.blogg.se

2015-08-16 @ 23:11:37
URL: http://www.nouw.com/emilialiljedahl
Postat av: Johanna

Jag börjar också gymnasiet idag och jag känner exakt likadant men allt kommer bli bra.

2015-08-17 @ 07:01:19
Postat av: Sofia

Du kommer verkligen inte ha några problem, kom ihåg att alla andra som är där är i samma sots som du :) Ha kul och skaffa nya vänner!

Svar: Tack!! :)
matiiildaa.blogg.se

2015-08-17 @ 07:13:49
URL: http://reduxsquad.com
Postat av: Kohlers - Makeup Artist - Toppbloggare på Improveme

Det bästa är att bara köra. Det kommer gå bra och är inte en så stor omställning som du tror, och du kommer att komma in och lära dig det som du oroar dig över. :) Vill du förresten göra ett bloglovinbyte för att gynna varandra? ^^ Skriv i sådana fall vilket nr du blir när du följer mig så gör jag detsamma för dig! :) Kram!

Svar: Tack så mycket för tipsen!! :) Jag är inte intresserad, tyvärr!
matiiildaa.blogg.se

2015-08-17 @ 09:09:13
URL: http://kohlers.se
Postat av: Lovisa ♡

Åh, jag börjar gymnasiet imorgon och är så sjukt nervös! Känner INGEN på min nya skola~

Hoppas i alla fall att du fick en bra skolstart och kommer få en bra tid på gymnasiet :)


Svar: Men åhh, det kommer säkert gå hur bra som helst! Jag började ju idag och det var inte så farligt som jag trodde. Försök att prata lite med några, och våga sätta dig med någon i matsalen/klassrummet/whatever för man tycker inte att det är konstigt egentligen! Lycka till! <3
matiiildaa.blogg.se

2015-08-17 @ 12:23:36
URL: http://cuteliife.blogg.se/
Postat av: johanna

Fin blogg!

Svar: Tack! :)
matiiildaa.blogg.se

2015-08-17 @ 12:38:10
URL: http://nouw.com/jaxel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: