self confidence

 
 
Bilder ifrån weheartit.com.
Just nu har Blogfame en grym tävling där man kan vinna en 6 månadersprenumeration av Glossybox! Passar perfekt då jag faktiskt länge velat prova på det. 
 
Jag tänkte då i detta inlägget tipsa om mina tre bästa självförtroendetips!
Grymt bra, då jag faktiskt har en självförtroende kategori här på bloggen sedan innan. 
 
1. Ta på dig vad du känner för och vad du vill, eftersom att det är du som ska tycka om dina kläder och ingen annan. Jag själv märker en sån stor skillnad på om jag har på mig något plagg som känns sådär, än om jag har på mig något jag faktiskt älskar! Jag blir mycket självsäkrare och blir mycket gladare.

2. Bry dig inte om vad andra tycker. Denna punkten hänger ihop lite grann med nr 1, men tycker ändå att det är SÅÅ viktigt att inte bry sig om vad andra människor tycker och tänker om dig. Om de tycker att t ex din frisyr eller dina kläder är "fula", vem bryr sig? Vad är det värsta som skulle kunna hända? Då är det är ju riktigt tur för dem då att de inte har din frisyr eller dina kläder om de nu inte gillar dem. Se ut hur DU vill och gör hur DU vill, för det är viktigast att DU mår bra.
 
3. Mitt sista tips är att skriva ner minst 10 stycken punkter med saker du är bra på, vad du gillar med din kropp, vad du gillar med din personligt, osv. Jag är helt säker på att du kommer komma på fler än 10 grejer! Det finns ju någon slags "oskriven regel" att man inte får tycka att det man själv gjort är bra eller att man själv är fin, vilket är helt galet?! Du ska ju leva i din kropp hela livet, då är det ju klart att du måste tycka att du själv är fin och duktig. Kolla på denna listan när du känner dig nere och känner att självförtroendet sviktar, det kommer defintivt hjälpa!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: