SJÄLVFÖRTROENDE

Jag ville testa något nytt här på bloggen, att skriva om självförtroende. Jag är absolut ingen expert, men jag vet om att väldigt många unga tjejer och killar (inklusive mig själv) går runt och tänker på vad andra tycker om en och mår sedan dåligt över det eftersom man inte vet vad som sägs om en själv. Jag har själv kunnat gått runt och mått dåligt över allt möjligt, att jag t ex har fula kläder, inte är nöjd med mitt utséende eller undrat vad andra tycker om mig. Och det gör vi alla någon gång. Det finns ingen människa i världen som tycker att han/hon är världens snyggaste, har världens bästa liv eller världens snyggaste kläder.
 
Men för att komma så nära det som möjligt måste man nog börja tycka om sig själv mer. Man måste kunna titta sig i spegeln och tänka "herregud vad snygg jag är" och hitta alla bra sakerna med sig själv, istället för tvärtom. Man måste även sluta tänka på vad andra tycker om en, utan bara ta på sig det man är bekväm i eller styla sitt hår precis som man vill och känner för. Detta är två saker jag tänkt på ganska mycket den senaste tiden. Jag har också börjat försöka följa det, och kombinerat med annat har jag börjat må mycket bättre. 
 
För att få bättre självförtroende så måste man nog börja smått och tycka om och acceptera hur man ser ut, man ska ju ändå leva i denna kroppen resten av livet! Man måste även vara bekväm i sina kläder och frisyr, eftersom det spelar sjukt stor roll tycker jag. Om jag en dag har på mig ett plagg jag lite halvt gillar kan mitt självförtroende sänkas rejält. 
 
Jag tycker att ni ska kommentera tre egenskaper eller tre grejer ni gillar med er själva i kommentarsfältet! Det kan vara vad som helst, att man har fina naglar eller är duktig på att teckna.
 
Hoppas ni tyckte om detta inlägget och att det var till nytta.
Om ni vill att jag ska göra fler får ni gärna säga till :)
Postat av: Nora Bååth

Väldigt bra skrivit och något som verkligen behövs tas upp, go girl

2015-03-22 @ 21:15:58
URL: http://norasfoto.se/
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-03-23 @ 08:07:30
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: