Svaren på frågestunden!

 
Kan man bli medlem i TCB? Isåfall hur?
Nej, det kan man inte just nu. Vi är fem stycken medlemmar och det tycker vi räcker bra! Det är väldigt många som frågat, men nej det kan man inte.
 
Hur kom ni på idén att starta TCB?
Jag vet faktiskt inte. Det var Julia och Isabelle som drog igång det hela, hah! Det var dem två som först frågade mig om jag ville vara med. Jag gissar på att dem snackade lite med varandra innan! :)
 
Du får välja ett plagg av alla i TCB, vilket skulle det vara?
Från Julia skulle jag kanske valt dessa fräcka shortsen, från Isabelle skulle det blivit denna fina tröjan, från Vanja denna galet coola jackan, och från Mikaela dessa riktigt snygga jeansen!
 
Vad har du för kamera?
En Sony A300 :)
 
Har du någon gång funderat på att vlogga?
Haha, nej tror inte det. Jag hade nog inte passat att sitta och prata med mig själva framför en kamera. Men det hade varit kul!
 
Har du gått, eller skulle du vilja gå på en fotokurs?
Jag har aldrig gått på en fotokurs, men jag hade velat! Jag tycker ju att det är himla roligt att fota och det hade varit kul att utveckla sig mer i det. Så någon gång kommer jag säkert göra det!
 
Hur uppstod intresset för att fota? Och hur håller du igång det?
Det var nog då när jag fick för mig att börja blogga, för ungefär 1 ½ - 2 år sedan. Jag har alltid tyckt att det varit viktigt att ha bilder i sina inlägg för att göra dem roligare, och då har jag typ "tvingat" mig själv att börja fotografera. Sedan har jag tyckt det varit roligt och fortsatt!
Man kan säga att det är bloggen som håller igång mitt intresse för fotografering. Jag tror inte jag hade fotat så mycket som jag gör idag om jag inte haft min blogg.
 
Vad har du för stativ?
Jag har bara något billigt ifrån typ Kina. Haha, kände att jag ville ha ett stativ i somras så vi beställde ett från någon billig hemsida. Det är absolut inte det bästa, väldigt ostadigt. Men jag känner inte att jag behöver ett så mycket mer avancerat just nu eftersom att jag inte använder det så mycket.
 
Vem är din bästa vän?
Jag har så många fina vänner! Så svårt att bara välja en.
 
Det ord jag säger mest?
Jag vet inte! Haha, jag tänker ju aldrig på sådana här grejer. Hallå, ni som känner mig på riktigt, kommentera ord jag säger ofta!
 
Vad blir du glad av?
Jag kan bli glad av så mycket, som t.ex. att vi får håltimme i skolan (heh). Så svår fråga! Men jag blir iallfall glad av saker som gör dem jag gillar glada kan man säga! :)
 
Vad gillar du?
Haha, så stor fråga igen! Jag gillar ju så mycket. Men bl.a. musik, min familj och kompisar, Ben & Jerry's, min mobil, att rita och one direction.
 
Vad gör du helst på fritiden?
Umgås med kompisar, bloggar, lyssnar på musik, kollar på youtube videos/serier, bara tar det lugnt :)
 
Hur skulle du beskriva dig själv med 3 positiva ord?
Kreativ, glad och snäll. Tror jag iallfall...
 
Roligaste du gjort?
Att bila ner till Italien skulle jag tro! Åhh har så bra minnen där ifrån! Det var sommaren 2011 som jag och min familj bilade ner till Caorle i Italien där vi stannade i Tyskland och Österrike på vägen dit och hem. Vi besökte Venedig och jag träffade en ny kompis som kom ifrån Göteborg. Så bra resa! (:
 
Vad läser du för språk förutom svenska och engelska?
Tyska.
 
Går du på någon sport?
Ja, jag går på badminton! Har gjort det nu i 2 ½ år tror jag.
 
Vad skulle du vilja jobba med?
Jag vet inte riktigt. Jag hade iallfall tyckt det varit kul att bli typ webbdesigner eller något sådant! Men det finns så mycket som jag tycker verkar kul.
 
Vilken årskurs går du i?
8 :)
 
Favoritaffär? 
BikBok, Gina Tricot, Hollister, Vero Moda och Kicks.
 
Favorit marabaou smak?
Tror det blir den vanliga mjölkchoklad, haha
 
Favoritfika?
Sockerbulle och coca cola kanske? :)
 
Favoritfärg?
Turkos!
 
Favoritmat?
Pannkakor, helt klart! 
 
Favoritämne i skolan?
Bild och matte.
 
Vad är ditt favoritplagg i din garderob? 
Jag har några stycken plagg som jag gillar väldigt mycket! Men tycker om denna tröjan och dessa leggingsen!
 
Vad är det bästa med hösten?
Att man kan börja ta fram mysiga och varma tröjor och bara mysa. 
 
Om du bara fick äta en maträtt i resten av ditt liv, vad skulle du välja då?
Kanske kycklig, ris och currysås! :)
 
Mysigaste med hösten?
Att man kan kolla på massa serier och filmer hela tiden! 
 
Mössa eller keps?
Mössa.
 
Popcorn eller chips?
Chips!
 
Tack till alla som har frågat! :) Och jag lovade ju att alla som frågade minst fem frågor skulle bli länkade. Här är dem: Hanna, Maja och Elina.
 
Postat av: J o j z y ♛

nicenice <:

2013-12-04 @ 19:37:32
URL: http://jojz.blogg.se/
Postat av: Felicia

Ååh jag tycker att TCB är så himla underbart! Alla ni har liksom samma stil, och jag älskar den. Allas bloggdesigner är så himla fina och ni fixar ju snygga bilder och texter till varje inlägg, det blir så himla fint och det märks verkligen att ni lägger ner tid på varje inlägg! ^^ Awesome!

2013-12-04 @ 20:18:59
URL: http://bunnys.blogg.se/
Postat av: VilmaLindberg

Hej! Var gärna med i min juliga veckans blogg tävling. Läs noga hur man gör! Ha det bra :)
Direktlänk - http://vilmacovers.blogg.se/2013/december/tavling-vilka-bar-klanningen.html#comment

2013-12-06 @ 10:49:12
URL: http://vilmacovers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: