how to survive autumn

Det är väldigt många som mår dåligt och har ångest över att sommaren är slut. Jag kan säga att jag helt klart är en av dem. I detta inlägget ska jag komma på massa fördelar med hösten, så att ingen ska ha ångest över att den mysigaste årstiden snart är här!
Hösten är helt klart den mysigaste årstiden! Tänk er att man sitter inne i soffan med en filt och varm choklad och tittar på en bra film medans regnet slår mot fönsterrutan. Hur mysigt är inte det? Det finns massa mysigt med hösten, bl.a. att löven på träden skiftar till gul och rött och att det blir kallare ute vilket betyder att man får ha på sig mer kläder!
 
Under hösten kan man ha på sig massa snygga kläder. T.ex. en stor tjocktröja med ett par jeans och converse. Det finns massa snyggt man kan ha på sig! Och jag älskar att hitta en ny, fin jacka som passar perfekt till hösten. Det är även sjukt snyggt med beanies! Det har man ju inte kunnat ha på sig på sommaren. 
 
Det är även snart jul! Bara fyra månader kvar, helt sjukt! Känns som att det precis var julafton. Och jul längtar väl alla till? Då är det ju även jullov! Och när det är jul, så är det bara ett halvt år till att det är sommar igen! 
 
Nu när skolan har börjat börjar man ju även få in sina vanliga rutiner igen, vilket är superbra. På sommaren kunde man vara uppe till 2 på natten (heheh har kanske hänt mig) och sova till typ klockan 12. Man vänder helt på dygnet! När det är skola så går man och lägger sig (oftast) i ganska vettig tid och vaknar tidigt på morgonen.
 
Tiden går även sjukt snabbt under höstterminen, och även under hela året. Dagarna bara går och går, och helt plötsligt är det november! Ett tips är att ha en nedräkning på mobilen till t.ex. julafton, eller jullov! Då ser man hur många dagar det är tills dess, och tro mig; det går undan. 
 
 
När det är höst så är man ju oftast inne, då det ofta regnar. Och det finns massa saker man kan göra inomhus! Tänk på sommaren när man var tvungen att vara ute, nu kan man vara inne utan dåligt samvete. Man kan iallafall kolla på serie, eller en bra film, rita, fota, baka, vara med kompisar, städa garderoben, göra fint på sitt rum, eller bara ta det lugnt.
 
Om ungefär 10 veckor är det ju även halloween! Det är sjukt mysigt och roligt tycker jag! Det är så kul att klä ut sig, eller kolla på andra personer som är utklädda! Man kan även äta en massa godis, haha.
 
Hoppas att ni gillade tipsen! Lycka till!
 
Postat av: Ida - Hon som föddes med LKG

~ Följ min resa där jag flyttade 65 mil hemifrån för att plugga och bo på internat. Du får även följa hur det är att ha fötts med LKG, det militära livet, livet efter bilolyckan osv! Välkommen in på nattstad.se/idahtt :) ~

2014-08-28 @ 17:21:10
URL: http://nattstad.se/idahtt
Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

Bra lista! Jag håller med om att hösten är mysig! Men jag önskar ändå att sommaren var längre, och att hösten tog över vintern för det är den jag hatar. Jag gillar inte att klä mig mysigt, jag vill ha kjolar, shorts, och croptops haha :)

2014-08-28 @ 22:44:58
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/
Postat av: Tora

åhh älskar hösten!

Svar: Så mysig! (:
matiiildaa.blogg.se

2014-09-03 @ 20:23:10
URL: http://holdontillmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: