Jullista

 
1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar skulle jag nog säga, dock så älskar jag pepparkaksdegen!!

2. Skumtomtar eller knäck? Båda är så himla gott, men skulle nog säga skumtomtar.

3. Ischoklad eller marsipan? Ischoklad!! Vet honestly inte vad jag tycker om marsipan...

4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar såklart! Gillar inte korv särskilt mycket, haha

5. Julkorv eller julskinka? Gillar inget av det... Är ganska kräsen på julbordet..

6. Lax eller sill? Alltså jag har ju kommit på att jag typ älskar gravad lax. Det är SÅ gott. Så helt klart lax.

7. Sylta eller pastej? Inget av det..

8. Paradis eller Aladdin? Gillar typ två bitar i chokladaskarna, men det får bli Paradis!

9. Revbensspjäll eller Janssons? Janssons! Dock utan ansjovis.

10. Glögg eller julmust? Julmust!!

11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Inget av det, haha

12. Ris a la Malta eller gröt? Inget, haha.

13. Hemma eller borta? Jag tycker verkligen om att vara hemma, fast med massa släkt. Dock så gillar jag att vara borta också.

14. Utomlands eller Sverige? Sverige <3

15. Ge eller få? Båda.

16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på greveholm!

17. Chokladkalender eller paketkalender? Paket såklart??

18. Plastgran eller äkta? Äkta helt klart, luktar ju så juligt!! 

19. Arne Weise eller Ernst? Ernst! <3

20. När vill du att första snön ska falla? Hur mysigt är det inte om det kommer snö dagen innan julafton?? Alltså herregud vad magiskt!!

21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Alltså att det inte varit någon snö?? Ja, typ varje år, haha :(

22. När är det dags att pynta? Börjar lite smått första advent, sen blir det mer och mer!

23. Kan du komma på något negativt med julen? För mig finns det verkligen inget stort negativt, visst har man kanske blivit lite ledsen någon gång om någon annan fått t ex en ny mobil men inte jag, men det är ju egentligen en väldigt liten grej. Det finns ju så många andra som tycker julen är en väldigt jobbig och ångestladdad högtid, då mycket kan hända. Det finns ju dem som istället för att räkna ner till julafton bara vill att allt ska vara över. Jag tänker på er.

24. Favorit julfilm? Julfilmer är det bästa!! Tycker verkligen om Home alone men också Elf & Grinchen.

25. Favorit julkalender? Kommer ihåg att jag gillade Lasse Majas detektivbyrå! Sen råkade jag fastna för förra årets julkalender. Tyckte faktiskt att den var bra!! Jag kommer tyvärr inte ihåg dem gamla julkalendrarna, var så liten när dem sändes :(

26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Jag blir faktiskt väldigt mättad av julen, tycker att det är ganska skönt när allt julpynt ska ner igen. Men det hade inte skadat med några dagar till.

27. När öppnar du dina julklappar? Brukar öppna 1-2 stycken på morgonen och sedan resten på kvällen :)

28. Favorit juldoft? Pepparkaksdeg!! Lätt. Hittade ett doftljus som luktade precis som det, Yankee candle cinnamon stick. Luktar såå gott.

29. Vad framkallar mest julstämning? Att titta på julkalendern, när man äter pepparkakor & lussekatter och alla julreklamer. Och sedan när man kollar på Uppesittarkvällen innan julafton!! Det är det bästa.

30. Vad är viktigast med julen? Att vara med dem man gillar.
 

 
Update: Jag håller på att fixa med en ny header så jag hoppas den kommer upp snart, och då ska jag börja blogga som vanligt igen! <3
Postat av: Marlene S.R

vilken mysig lista!

2015-12-25 @ 13:34:00
URL: http://maarlenez.blogg.se/
Postat av: Linn Strömberg

Mysig lista ^^

2015-12-26 @ 10:37:04
URL: http://cigarettesncush.blogg.se/
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så mysigt inlägg! :)

2015-12-26 @ 15:56:10
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Cassandra Haraldsson

Alltid kul att läsa sådana här listor :)

2015-12-26 @ 22:17:34
URL: http://sensor.blogg.se/
Postat av: Sandra Steinick Gustafsson

vilken kul lista att läsa!

2015-12-26 @ 22:18:03
URL: http://sandrasgse.blogg.se/
Postat av: hjjonsson.blogg.se

Kul att läsa!

2015-12-26 @ 23:59:27
URL: http://hjjonsson.blogg.se/
Postat av: Vilma

Åååh har aldrig hört om det doftljuset!! Älskar nämligen också den doften, måste kolla upp det

Svar: Jaa, gör det!!
matiiildaa.blogg.se

2015-12-27 @ 06:36:25
URL: http://www.petterssonvilma.blogg.se
Postat av: Elsa

Riktigt bra lista! :)

2015-12-27 @ 12:03:30
URL: http://henrikssonelsa.blogg.se
Postat av: ida

Mysig lista!:)

2015-12-27 @ 14:22:35
URL: http://nouw.com/idasvardagsrum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: