BÖRJA GYMNASIET

Om bara 18 dagar börjar jag på gymnasiet, vilket känns lite konstigt. Men också otroligt bra. Det blir ny skola, ny miljö, nya lärare, ny matsal, nya skåp, nya klassrum, nya klasskompisar, ny klass, ALLT blir nytt. Det känns lite läskigt på något sätt. Jag är lite nervös för att många säger att gymnasiet är otroligt jobbigt (vilket det säkert är), men också att man ska "njuta" för att dem tre åren är några av dem bästa i ens liv. 
 
Jag ser faktiskt fram emot det eftersom det är kul med lite förändringar i sitt liv, och detta kommer bli en väldigt stor förändring. Det ska bli riktigt kul att träffa nya människor och skaffa nya kompisar, det ser jag verkligen fram emot. Tänk den känslan när man för första gången sätter sig i klassrummet och kollar runt och inser att det är dem människorna man kommer ta studenten med!! Wow alltså.
 
Jag valde i början av året att gå linjen ekonomi eftersom att den verkade intressant och den var också väldigt bred. Jag kommer gå fler kurser i SO ämnen än NO ämnen, och det är jag såå glad över, för jag gillar verkligen inte naturvetenskap. Och det kommer även bli en del matte, vilket jag faktiskt tycker om. Jag funderade lite på att gå det estetiska programmet med inriktning estetik och media, vilket är redigering, kamera, osv. Tyvärr så hade dem inte den linjen på den enda skolan i stan, haha. Lite segt var det. Men jag tror att ekonomi blir superbra! Inriktningen får vi välja nästa år, antingen ekonomi eller juridik. Jag vet faktiskt inte än vad jag ska välja? Man får under detta året testa på båda två lite grann för att se vilket som är roligast.
 
Jag är faktiskt ganska taggad inför att börja, men jag vet nog att jag kommer ångra mig om några månader haha. Vilken klass början ni i?
Postat av: Louise - vitmossa

Hoppas gymnasiet blir tre fantastiska år för dig! Stort lycka till :) Jag tog studenten i våras.

2015-07-30 @ 21:35:43
URL: http://vitmossa.blogg.se
Postat av: Amanda Jönsson

Det kommer allt gå bra!

Jag börjar sista året, helt ärligt är så himla glad för det. Gymnasiet var väldigt jobbigt för mig! Men många säger också att de älskade tiden i gymnasiet så alla är väl olika antar jag :)

2015-07-31 @ 00:12:00
URL: http://ammieshade.blogg.se/
Postat av: Hanna Sahlqvist

Åhh när du skrev "första gången sätter sig i klassrummet och kollar runt och inser att det är dem människorna man kommer ta studenten med!!", det var typ ett toppen mening! Jag är super nervös inför gymnasiet nästa år men det du skrev är verkligen sant. Så härligt och hoppas du hamnar i en bra klass :)
första gången sätter sig i klassrummet och kollar runt och inser att det är dem människorna man kommer ta studenten med!!

Svar: Tack så mycket! Det är lite nervöst, men just nu är jag otroligt taggad! Det ska bli riktigt kul att få se lite nytt! :) Kram!
matiiildaa.blogg.se

2015-08-01 @ 11:18:40
URL: http://hannavic.se
Postat av: Jenii

Fina du :) hoppas du blir nöjd med valet av skola och linje, går själv ekonomi - juridik linjen och det är för det mesta kul med just ekonomi och juridik kurserna sen är det flesta andra kurserna precis som i grundskolan de två första åren :)

2015-08-03 @ 10:21:24
URL: http://nouw.com/dzenitacolic
Postat av: Sanna Widman

Jag börjar gymnasiet och en ny linje på Åland (Informations- och kommunikationsteknik "datanom) på Ålands yrkesgymnasium efter att ha gått ett år på Folkis. :)

2015-08-06 @ 20:52:17
URL: http://sannawidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: