HUR DU ÖVERLEVER HÖSTEN

Alla känner nog någon gång att det känns lite tröttsamt att skolan börjat, hösten är här och att det bara blir mörkare och mörkare ute. Därför tänkte jag göra en lista där jag ska försöka göra er mer pepp till hösten och tiden som kommer!
 
 
MYSIGASTE ÅRSTIDEN
Alla måste ju hålla med om att hösten på riktigt är mysigaste tiden på året. Visst, det blir mörkare. Men vad gör det när du kan sitta inne i sängen och kolla på serier med en stor varm filt och varm choklad?! Hösten för många är samtidigt stress och press vilket kan göra att detta blir extra viktigt! Välj en dag i veckan där du ska kunna ta det lite lugnt och bara göra vad du vill! Det är också superbra att ha något att längta till i veckorna!
 
HÖSTMODET
Köp massa snygga höstkläder! Höstmodet är ju så galet snyggt, stickade tröjor, halsdukar, trenchcoats, kängor, polotröjor, kjolar, osv. Köp det du känner dig bekväm i och rocka det!! Allt blir så mycket roligare om man har snygga kläder på sig tycker jag, haha :)
 
LÄNGTA TILL NÅGOT
Ha något att längta till. Tog ju upp detta lite i punkt 1 och jag tror att det är så himla viktigt att ha något man kan längta till! Det behöver inte vara något stort, kan bara vara t ex höstlovet eller till och med helgen. Tror att det är skönt att jobba och veta att man "får" något för det. 
 
 
VAR MER POSITIV
Ha en mer positiv inställning. Alltså jag lovar, detta funkar SÅ bra!! Denna och förra veckan har jag testat att försöka tänka mer positivt till allt och det har funkat så himla bra! Jag har blivit mycket gladare och veckorna går mycket snabbare då man uppskattar de små sakerna i vardagen mer. För glöm aboslut inte att njuta lite av vardagen, det är egentligen bättre än man tror.
 
BÄTTRE RUTINER
Rutinerna man har är ganska bra ändå, det kan vara så himla skönt att veta vad man ska göra när man kommer hem från skolan och även kunna uppskatta när det är helg (som man kanske inte gjorde på samma sätt när det var sommarlov).
 
Hoppas ni blev lite mer peppade inför hösten! <3 Ifall du har något tips, dela gärna med dig!
Postat av: Sanna | Beauty & Bride

Jag älskar hösten, tycker inte det är tröttsamt någonstans, bara underbart :P Nu ska jag koka mig en kopp te ;)

2015-10-08 @ 13:49:34
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Hanna

grymt mysiga bilder! :d

2015-10-08 @ 14:01:21
URL: http://fitnessinspiration.se
Postat av: Maja H

Åhh så mysiga bilder<3

2015-10-08 @ 18:36:43
URL: http://nouw.com/mmajah
Postat av: Céline

jag älskar verkligen detta inlägg!! Bra tips!!

2015-10-08 @ 21:09:20
URL: http://nouw.com/evaceline

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: