HÖGRE SJÄLVFÖRTROENDE & MER LYCKA

Det är så vanligt nu att vi ungdomar har dåligt självförtroende och/eller mår dåligt.
Det är så viktigt att kunna tycka om sig själv, och kunna acceptera sig för den man är. Om man väl är där nere på botten tror jag inte man förstår hur bra man faktiskt kan må, eller hur nöjd man faktiskt borde vara över sig själv. Därför har jag gjort två listor; en som hjälper till att höja självförtroendet och en som gör att man blir gladare och mer positiv!
 
 
Självförtroende:
 
1. Ha mål som du ska klara varje dag.  Genom att sätta upp mål och sedan klara av dem gör att man faktiskt känner sig bra och nöjd med sig själv. Det behöver inte vara något stort mål till att börja med, det kan vara tex att bädda sängen. 
 
2. Ha på dig kläder du känner dig bekväm i. Detta gör faktiskt mer än man tror, jag själv har märkt att om jag tex går på stan med kläder jag känner mig mer obekväm i blir jag osäkrare, och tvärtom. 
 
3. Gör något som du är rädd för att göra. Detta hänger lite ihop med punkt nr 1, men istället för att göra något "enklare" så ska man göra något man är rädd för. Det kan vara att tex ringa ett telefonsamtal (som jag kan tycka är lite jobbigt) eller bara att göra något du aldrig vågat förut. Man mår så bra av att klara av något sådant!
 
 
Mer glad & positiv:
 
1. Börja dagen med en positiv inställning. Om du vaknar och tänker att "denna dagen kommer bli sämst" så kommer den bli det, tro mig. Du kommer då tänka på alla dåliga saker och ignorera dem bra. Om du vaknar och tänker att "denna dagen blir bra!" så blir den oftast det!
 
2. Gör om problem och negativa saker till en lösning. Om du stöter på något problem ska du istället för att vara sur och ledsen över det försöka komma på en lösning, hur du kan göra för att det ska fixa sig! Detta är en jättebra grej, och kan göra nästan alla dåliga situationer till något bra då du lär dig av misstaget! 
 
3. Var nöjd över det du har. Det är omöjligt att vara glad och lycklig om du hela tiden vill ha, ha, ha. Var istället nöjd med det du faktiskt redan har, som inte behöver vara tex en mobiltelefon utan istället att du tex har din familj, att du är frisk, att du bor i ett bra land osv. 
Postat av: Emilia

Så himla bra inlägg! Vad heter du på Instagram? :)

2015-08-08 @ 07:51:11
URL: http://www.nouw.com/emilialiljedahl
Postat av: Julia

Superbra inlägg & jätte bra citat verkligen :) Kram

Svar: Tack så mycket!! :)
matiiildaa.blogg.se

2015-08-08 @ 09:01:42
URL: http://nouw.com/juliajoli
Postat av: Ida - foto & häst

Superbra inlägg verkligen!! :D

Svar: Tack!! (:
matiiildaa.blogg.se

2015-08-08 @ 13:07:12
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Isabella Stål

Bra inlägg! <3

Svar: Tack! <3
matiiildaa.blogg.se

2015-08-09 @ 20:09:41
URL: http://isabellashighlights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: