Redigera bilder?

 
LÄSARFRÅGA: Vad använder du för redigerings program? :) /Ida
 
SVAR: Jag använder mig utav ett gratisprogram som heter GIMP. Jag har använt mig utav det nu i väldigt många år och jag tycker att det funkar väldigt bra! Är dock lite sugen på att uppgradera mig till Photoshop då det är bättre på många sätt, men GIMP är otroligt bra för att vara gratis. Jag är i princip självlärd, har väl kollat på några youtubevideos nån gång, men annars har jag testat mig fram. 
 
Du kan ladda ner det gratis HÄR. Jag har även en kategori på min blogg med lite tutorials om hur man gör olika saker. Klicka HÄR för att komma dit.
 
Jag redigerar alla mina bilder i det programmet, och jag är väldigt nöjd! Har redigerat bilden nedanför t ex.
 
 
 
Postat av: Amanda Eriksson

Åh ska kanske prova gimp då:)

2016-01-20 @ 17:35:19
URL: http://mandanellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kanske redan vet detta men man kan betala runt 100kronor i månaden för att ha Photoshop. Tror man signar upp sig i ett år eller så. :) Jag själv har det, funkar utmärkt och dom uppdaterar jämt så att man har senaste versionen :)

Svar: Det låter ju superbra! Som jag skrev i inlägget så är jag ju lite sugen på att byta till photoshop då det är mycket bättre på många sätt, men har inte tagit mig tid till att kolla upp hur mycket det kostar. Så tack så mycket för tipset! :)
matiiildaa.blogg.se

2016-01-28 @ 12:15:36
Postat av: Anonym

Inga problem! Man kan även testa en period, tror det är en månad, gratis. :)

Här finns testversionen:
https://creative.adobe.com/sv/products/download/photoshop?promoid=61PM825Y&mv=other

Och här finns den man betalar för per månad:
https://creative.adobe.com/sv/plans?store_code=se&promoid=KSPGX

Billigast är 107,50 kronor i månaden. Då får man bla Photoshop och Lightroom :)

Svar: Tack så jättemycket för länkarna! Uppskattas verkligen :)
matiiildaa.blogg.se

2016-01-28 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


Din blogg/tumblr/URL:


Kommentar: